Utomhusreklam har många fördelar

Många företag har blivit ängsliga vad gäller den egna marknadsföringen. Man vill bli digitala till varje pris och man vill inte missa de möjligheter som finns online och på exempelvis sociala medier som Tik-Tok, Instagram, Facebook och Twitter. Det behöver inte vara fel – tvärtom: många av dessa medier är, rätt använda, oerhört effektiva – men man måste vara lite mer strategisk. Rusar alla åt ett och samma håll så kan man tjäna på att stanna kvar en stund i det gamla.

Med utomhusreklam finns en enorm potential att ta del av. Och, det handlar också om låga kostnader. Väljer man att kombinera utomhusreklam – fasadvepor exempelvis – med mer digital marknadsföring så ger man sig själv som företagare många outs vad gäller att nå nya kunder. Och, det är exakt det reklam handlar om, eller hur? Du vill nå nya kunder, du vill fånga uppmärksamhet och du vill att ditt namn ska förknippas med olika saker.

Utomhusreklam fångar intresset

Genom fasadvepor hängda på strategiskt viktiga fastigheter i den stad du är verksam i så kommer du att få exakt detta: folk lägger märke till reklamen, de kan inte klicka sig vidare och vare sig de vill eller inte så är ditt företag inne i deras medvetande.

Givetvis så handlar det även om snygg design. Felet många gör med sina fasadvepor är att de bara hänger upp dem utan en tanke på att de kommer att påverka hela stadsbilden.

Välj rätt partner för utomhusreklam

Det är extremt viktigt att designen är genomtänkt och att den ligger i linje med hur fastigheten ser ut. Den ska synas – inte ta över och det är viktigt. Om det handlar om en undermåligt designad fasadvepa så kan marknadsföringen få en direkt motsatt effekt och där kunderna förknippar ett företag med någonting dåligt.

Rådet är att du som företagare väljer rätt partner i den frågan. Ta hjälp med design och se även till att företaget du anlitar har avtal som möjliggör att dina fasadvepor kan hängas på fastigheter placerade i mer attraktiva och folktäta områden. Det finns ingen anledning att enbart fokusera på nätet i marknadsföringen. Så länge folk rör sig ute på gatorna så kommer utomhusreklam att vara fungerande.